Monday, August 17, 2009

Lullaby che sue buat kalian..

Tidur wahai anakku
Allahkan bersamamu
Janganlah rasa ragu
Tuhankan melindungimu

Sebelum tidur
Muhasabah diri
Apa yang telah kulakukan
Pada hari ini

Wahai anakku
Berdoa selalu
Dari awal pagi
Hingga sebelum tidur
Allah taala akan bersamumu
Setiap masa
Sepanjang waktu..

"Che sue nyanyi lagu ape tu?" tanya kakak (niece yang kedua, kakak kepada twins)
Che sue nyanyi lagu nak bagi adik tido...Sedap tak suara che sue? (soalan perasan daripada mak sedara..hihi)
Yes, itulah lullaby saya buat bulat dan debek (the twins) tiap kali menidurkan mereka. Ada lagu lain jugak, but i guess, this is their favourite..Senang diorang lena bila dengar lagu ni (sampai che sue pun terlena sekali kadang - kadang tu..hihi)

Kata - kata ibarat doa. Itulah doa che sue buat kalian. Semoga Allah sentiasa bersama kalian, melindungi kalian dari segala bahaya dunia dan juga akhirat kelak.

Sebenarnya, lullaby tu lagu ustaz Ammar dan juga kumpulan Aeman, berhasrat untuk berkongsi lagu tersebut, tapi tak jumpa videonya, tapi rasanya ramai yang tahu lagu tersebut..It's my favourite song as well.

Che sue pasti akan merindui kalian dan rindu untuk menyanyi untuk kalian. Walaupun kadang - kadang tu pitchingnye lari..hihi.. Maaf, dah lama che sue tinggalkan bidang nyanyian ni..=)

Tidurlah wahai anak anakku. Semoga lena kalian memberikan mimpi yang terindah, mimpi yang akan menjadi realiti, Insyaallah. Dah besar nanti, jangan lupa baca doa sebelum tidur. Semoga esok ketemu lagi, Insyaallah.


"Dengan nama Engkau wahai Tuhan,aku hidup dan mati"

No comments:

Post a Comment