Sunday, August 9, 2009

blogging again..

bismillahirrahmanirrahim..
At last, another new blog =). Insyaallah, blog yang terakhir dan last forever. Ikutkan hati memang nak berblog (walaupun tak sekreatif dan sepuitis sahabat - sahabat lain dalam menuliskan bicara), tapi apa yang penting adalah menulis untuk manfaat diri sendiri, sekurang - kurangnya. Setidak - tidaknya, blog ini menjadi motivasi dan janji kepadaNya untuk melaksanakan apa yang di tulis. Walk the talks.

"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya! Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya." (As saff: 2 - 3)

Insyaallah, saya menulis untuk dijadikan praktis dan mengasah 'my not so good writing skills' :p. Jujur saya katakan, saya tidak pandai meluahkan sesuatu melalui penulisan, though i think i speak better with my hands sometimes. Selalu saja tak jumpa perkataan yang nak di tulis. Insyaallah, semoga blog ini boleh membantu saya menyusun kata - kata dengan baik, belajar menilai apa yang perlu dikongsi and keep the rest as secrets. Lagipun next year, banyak report yang perlu di tulis, insyaallah, inilah praktis yang terbaik untuk saya.

Semoga apa yang ditulis memberikan manfaat dengan izinNya, dan ikhlaskan niat menulis keranaNya, jangan bazirkan masa yang Allah berikan berjam - jam depan blog, ye! dan semoga apa yang ditulis akan dikurniakan Allah dengan ganjaran yang lebih luas daripada bumi dan seluruh isinya, insyaallah.

"Dan jika seseorang mendapat hidayah keranamu. Itu lebih baik dari dunia dan segala isinya" hadith Nabi saw..

No comments:

Post a Comment